малий бізнес у сучастній ринковій економіці

Бізнес - це будь-який вид діяльності, що приносить дохід або інші особисті вигоди. У міру розвитку підприємницької діяльності бізнес зміцнюється, приймаючи різні види і форми, але завжди основу бізнесу становить мале підприємство. У нашій країні для визначення малого підприємства використовуються галузева приналежність і число занятих1. Малі підприємства гнучкі і маневрені; вони порівняно легко пристосовуються до кон'юнктури ринку і змінам у виробництві, оперативно реагують на запити споживачів, швидко освоюючи нові технології, нові види продукції та послуг; розташовані близько до спожива.


Роль і значення малого бізнесу в економічному розвитку полягає у тому, що[1]: – підприємництво і бізнес є важелем для зміни структури економіки. Для підприємців основний спонукальний мотив – можливість одержання прибутку. – малий бізнес в багатьох країнах з розвиненою економікою став каталізатором економічного розвитку. Цей своєрідний прискорювач істотно впливає на структурну перебудову в економіці; збільшення обсягів виробництва і надання послуг; стимулювання інвестиційної діяльності; підвищення рівня попиту і пропонування; прискорення темпів економічного розвитку національної економіки; - малий бізнес сприяє економії і раціональному використанню всіх ресурсів.


Малий бізнес (англ. small business) — деяка підприємницька діяльність, сформована на власний ризик, що не суперечить чинному законодавству, створює невелику кількість робочих місць. Мета створення малого бізнесу — це отримання прибутку та/або самореалізація. Для малого бізнесу характерні відносно невеликі розміри, обмежена кількість людей, обмежений обіг капіталу, локальний район операцій та конкретний напрям роботи. Він відіграє значну роль у забезпеченні зайнятості більшості розвинених країн та.


Дослідження феномену малого бізнесу в ринковій економіці. Визначення сутності і функцій підприємництва. Розгляд вітчизняного та зарубіжного досвіду функціонування малих підприємств. Вивчення перспектив розвитку спеціалізації і кооперації в Україні. Малий бізнес - це бізнес, здійснюваний в малих формах, що спирається на підприємницьку діяльність, сукупність дрібних і середніх приватних підприємців, яке прямо не входить ні в одне монополістичне підприємство.


Об'єктивними перевагами сучасної ринкової економіки є ефективне і переважно раціональне використання виробничих ресурсів, динамізм, конкурентність, високі адаптаційні властивості науково-технічного прогресу тощо. Ринковий механізм господарювання забезпечує свободу економічного вибору, реалізацію власного економічного інтересу та взаємоузгодженість інтересів ринкових суб'єктів. У структурі сучасної змішаної економіки співіснують та органічно взаємодоповнюються мале, середнє та велике підприємництво. Суть та значення малого бізнесу полягають у тому, що він є провідним сектором ринкової.


Ця властивість малого бізнесу набуває особливого значення в сучасних умовах, коли відбувається швидка індивідуалізація і диференціація споживацького попиту, прискорення науково-технічного прогресу, розширення номенклатури товарів та послуг. Крім того, малий бізнес мобілізує значні фінансові й виробничі ресурси населення ( у тому числі трудові й сировинні), які за його відсутності не були б використані. Малий бізнес у ринковій економіці - головний сектор, що визначає темпи економічного росту, структуру і якість валового національного продукту. Істотний внесок вносити малий бізнес у формування конкурентного середовища, що для нашої високо монополізованої економіки має першорядне значення.


Малий бізнес - це бізнес, здійснюваний в малих формах, що спирається на підприємницьку діяльність, сукупність дрібних і середніх приватних підприємців, яке прямо не входить ні в одне монополістичне підприємство. [14, ст. 100-109]. Мале підприємництво - з одного боку специфічний сектор економіки, що створює матеріальні блага при мінімальному залученні матеріальних, енергетичних, природних ресурсів та максимальному використанні людського капіталу, а з іншого - сфера самореалізації та самозабезпечення громадян, в межах прав, наданих Конституцією України.


Сучасна структура ринкової економіки в масштабах Росії припускає наявність 10-12 мільйонів малих підприємств, а фактично нараховується 300-400 тисяч, багато з яких поки що далекі від ринкових «кондицій» (5, с.17). У західних країнах не розроблений єдиний критерій, згідно з якого ті чи інші підприємства належать до категорії малих підприємств. Існують інтелектуальні визначення. 1.3. малий бізнес в ринковій економіці - головний сектор, визначає темпи економічного зростання, структуру і якість валового національного продукту. Але справа не тільки в кількісних показниках - цей фактор по самій своїй суті є типово ринковим і становить основу сучасної ринкової інфраструктури.


Ключові слова: малий бізнес, підприємництво, розвиток малого бізнесу, європейський досвід, державна підтримка малих підприємств, фінансування, види економічної діяльності, середні підприємства. Аннотация. В статье проанализирована структура отечественного предпринимательства, выделены долю малых предприятий. У сучасній Україні з ринковою економікою становлення і розвиток підприємництва є закономірним і об’єктивним процесом. Мале підприємництво існує як самостійний сектор ринкової економіки, забезпечуючи базові потреби національного господарства.


У сучасних умовах зайнятість є гострою економічною проблемою. В її вирішенні важлива роль належить малим підприємствам. У деяких країнах малий бізнес забезпечує приріст 70—80% робочих місць. Тому важлива підтримка малого бізнесу. Вона може сприяти розв'язанню певних соціально-економічних проблем. Держава використовує такі методи підтримки малого бізнесу: 1) надання пільг в оподаткуванні . Рис. 2.2. Роль малого підприємства в ринковій економіці. 3) створення закладів для підготовки та перепідготовки кадрів, передача капіталу в оренду новостворюваним підприємствам; 4) надання пільгових кредитів та інше. Підтримка малого бізнесу з боку держави має важливе значення.


Малий бізнес є органічним структурним елементом ринкової економіки. Цей сектор економіки історично відігравав роль необхідної передумови створення ринкового середовища. Він був первинною вихідною формою ринкової о господарювання у вигляді дрібнотоварного виробництва. Саме тому дрібнотоварне підприємництво відіграло структуроутворюючу роль в історії становлення економіки конкурентно-ринкового типу. У структурі сучасної змішаної економіки співіснують та органічно взаємодоповнюються малий, середній та великий бізнес. Проте на відміну від двох останніх малий бізнес є вихідним, найбільш чисельним, а тому і найбільш поширеним сектором економіки.


У статті досліджено сучасний стан малого бізнесу в Україні з ура-хуванням змін у законодавчій сфері. Визначено проблеми та пріоритетні напрямки його розвитку. У ринкових умовах господарювання структуроутворюючу роль відіграє мале підприємництво. Це пов’язано, в першу чергу, з історич-ними аспектами становлення ринкової економіки, де дрібнотоварне вироб-ництво було первинною формою господарювання. Сьогодні економіка розвинених країн базується на малому та середньому бізнесі. Зокрема, їх частка у ВВП багатьох європейських країн перевищує 50% (Італія – 70%, Німеччина – 60%, Франція -52%), в Польщі – 47% ВВП, а в Росії та Білорусі – 22% та 23% відповідно.


Ключові слова: економіка, ринок, ринкова економіка, підприємництво, мале підприємництво. Постановка проблеми. Сучасний розвиток світової економіки, а також національних та регіональних еконо-мік неможливий без активізації процесів підприємниць-кої діяльності. Вкладення інвестицій у малий бізнес є важливим елементом економічного успіху держави зага-лом чи окремих регіонів зокрема, що є свідченням бага-тьох країн світу. Малі підприємства здійснюють вагомий вплив на насичення ринку необхідними товарами широ-кого вжитку як на кількісному, так і на якісному рівнях, що, безумовно, сприяє розвитку НТ.


Малий бізнес у країнах з розвиненою ринковою економікою є най-масовішим, провідним сектором, який визначає темпи економічного розвитку, структуру та якісну характеристику валового національного продукту, є основою сучасної ринкової інфраструктури. В наших умовах розвиток мережі підприємств малого бізнесу необхідний як для створення в економіці нормальних конкурентно-ринкових відносин, так і з метою активізації структурної перебудови, насамперед на користь розвитку виробництва товарів народного споживання, торгівлі, громадського харчування, сфери послуг, де переваги малих підприємств виявляютьс.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

сибирская мышка маша бабко торрент

шпаргалка ртп 2021 с ответами

трансформатор тп 202 1 схема